Słoneczniki 2025
Podczas gali „Słoneczniki 2025” Muzeum Narodowe w Krakowie zostało uhonorowane Nagrodą Rodziców za warsztaty „Motyle i badyle” w kategorii Przyroda. Warsztaty przyrodnicze dla dzieci były prowadzone zarówno w galeriach MNK, jak i w otoczeniu zieleni. Dzieci doświadczały wzajemnego przenikania się natury i sztuki. Zajęcia poruszały m.in. zagadnienia związane z ekologią i edukacja klimatyczną, dzięki czemu inspirowały do odpowiedzialnego podejścia do środowiska.
Zajęcia realizowane w ramach projektu: „Biblioteka Książąt Czartoryskich – rozbudowa i przebudowa oddziału Muzeum Narodowego w Krakowie”. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, PRIORYTET VII: Kultura, Obszar 1: Rozwój infrastruktury kultury (zabytkowej i niezabytkowej).

Brązowy miecz
Kampania społeczna „Epoka (Nie)dostępności” otrzymała od Klubu Twórców Reklamy brązowy miecz w kategorii Communications for Good/Partnership. Był to ogólnopolski projekt zrealizowany we współpracy Muzeum Narodowego w Krakowie, Fundacji Avalon oraz Agencji Nie Do Ogarnięcia. Konkurs KTR wyróżnia inicjatywy komunikacyjne przełamujące schematy, a kampania zwracała uwagę na konieczność tworzenia świata dostępnego dla wszystkich. Pokazywała codzienne bariery, z jakimi mierzą się osoby z niepełnosprawnościami – w obszarze pracy, kultury, infrastruktury czy wsparcia finansowego. Integralną częścią projektu była wystawa w Muzeum Narodowym w Krakowie.